19 października

Innowacyjne kosmetyki od Laboratorium NATURELLA

Słyszałaś o biosurfaktynie z rzepaku? Nie? Zaskoczę Cię jeszcze bardziej dodając, że dostępne są kosmetyki z jej wykorzystaniem. Jednym z takich przykładów są produkty oferowane przez Laboratorium NATURELLA. Miałam okazję przetestować kilka z tych kosmetyków, w związku z czym zapraszam Cię na recenzję.

Czym jest biosurfaktyna?

Jest to substancja powierzchniowo czynna, która posiada właściwości myjące, pieniące i antybakteryjne. Powstaje z odnawialnego surowca. Jej produkcja jest w pełni ekologiczna, a pozostałości po rzepaku służą jako pasza dla zwierząt. Przewagą biosurfaktyny nad tradycyjnymi substancjami powierzchniowo czynnymi jest przede wszystkim bezpieczeństwo dla ludzi, w tym alergików, oraz dla środowiska.

Innowacyjne kosmetyki z biosurfaktyną od Laboratorium NATURELLA

Laboratorium NATURELLA to firma, która postawiła sobie za cel uzyskanie ekologicznych składników, które nie szkodzą środowisku. Wyznaje ona zasadę "więcej=mniej" - więcej zdrowia i ekologicznych rozwiązań oznacza mniej negatywnego wpływu na środowisko.
To dlatego receptury ich kosmetyków zawierają minimum 99% składników pochodzenia naturalnego oraz są biodegradowalne, jednocześnie zapewniając działanie.
Co więcej, aby ograniczyć zużycie wody podczas produkcji, produkty dozowane z butelek mają postać koncentratów.

Żel do mycia ciała

Innowacyjne kosmetyki z biosurfaktyną od Laboratorium NATURELLA

Żel do mycia ciała to kosmetyk używany przez znaczną część społeczeństwa. Kosmetyk z serii onlybio to żel o niezwykle delikatnym, wręcz niewyczuwalnym zapachu. Ma kremową konsystencję i jest przezroczysty. Funkcjonalne opakowanie pozwala na dozowanie odpowiedniej ilości produktu. Kosmetyk jest wydajny (wystarczy jedna pompka na całe ciało) i dobrze spełnia swoją funkcję.

Płyn micelarny

Innowacyjne kosmetyki z biosurfaktyną od Laboratorium NATURELLA

Z płynem micelarnym miałam styczność po raz pierwszy, więc trudno porównać mi go z produktami innej marki. Konsystencja kosmetyku jest płynna, wodnista. Zapach przypomina mi ten, który możemy spotkać w gabinecie stomatologicznym, ale działanie produktu wynagradza ten mankament. Płyn dobrze domywa makijaż i nawet tusz dał się bezproblemowo pokonać (!), co ucieszyło mnie najbardziej. Na całą twarz wystarcza jeden nasączony produktem płatek kosmetyczny - drugi używam tylko dla pewności :)

Na opakowaniu podana jest informacja, że nie ma konieczności mycia twarzy po użyciu produktu. Niestety w moim odczuciu pozostawia lekki, tłustawy filtr i z obawy o moją mieszaną cerę dodatkowo przemywam twarz.

Szampon

Innowacyjne kosmetyki z biosurfaktyną od Laboratorium NATURELLA

Szampon początkowo nie wyróżnił się niczym szczególnym. Dopiero po kilku zastosowaniach dostrzegłam jak genialnie podziałał na kondycję moich włosów!
Konsystencja i kolor podobne są do żelu do mycia. Całkiem dobrze się pieni i ładnie domywa włosy. Włosy po wyschnięciu pięknie się błyszczą i są miękkie co jest ogromną zaletą tego produktu. 
Myślę, że oprócz samodzielnego stosowania, kosmetyk świetnie sprawdziłby się jako baza do domowych szamponów.

Płyn do kąpieli

Innowacyjne kosmetyki z biosurfaktyną od Laboratorium NATURELLA

Tym kosmetykiem niektórzy mogliby być zawiedzeni. Przyczyna jest jedna - produkt nie pachnie. Kąpiel kojarzy się nam z relaksem a w tym pomaga piękny, unoszący się w łazience zapach. Niestety przy tym produkcie należałoby się wspomóc olejkami eterycznymi. Za to osoby, którym zależy wyłącznie na pielęgnacji nie miałyby mu nic do zarzucenia, ponieważ po jego użyciu skóra jest przyjemnie miękka.

Płyn do czyszczenia trudnych zabrudzeń

Innowacyjne kosmetyki z biosurfaktyną od Laboratorium NATURELLA

Oprócz linii onlybio Laboratorium NATURELLA posiada także serię onlyeco, do której należy płyn do czyszczenia. Postanowiłam, że jak testować to na całego i temu produktowi trafiło się nie lada wyzwanie. Rzuciłam go na głęboką wodę! Mój piekarnik nie od dziś potrzebował trochę uwagi... Przypalane wielokrotnie plamy aż prosiły się o wyczyszczenie. Z pomocą przyszła mu puszysta, gęsta pianaaaa... 

I tutaj zabijcie mnie, ale przypadkowo usunęłam zdjęcie "przed" i nie mam jak go odzyskać :/ Jednak przyznaję się bez bicia, że nie udało się w 100% usunąć zanieczyszczeń. Wielokrotnie przypalane miejsca nie do końca puściły, ale za to te świeższe poddały się i to szybko. Wniosek? Dbajmy o nasz piekarnik już od nowości, bo później nawet super płyn mu nie pomoże...

To co najbardziej mnie zaskoczyło (oprócz świetnego działania) to zapach - ładny, cytrynowy i kompletnie nie podrażniający zmysłu węchu. Rzadkość jeśli chodzi o silnie działające detergenty.

Podsumowanie

Kosmetyki zawierają fitosterole, które mają właściwości pielęgnujące, wzmacniają lipidową barierę naskórka i hamują utratę wody w skórze. Oprócz tego produkty zostały wzbogacone w oleje:
  • olej z sezamu - utrzymuje wilgoć w skórze; regeneruje i nabłyszcza włosy
  • olej ze słonecznika - zapobiega starzeniu się skóry; stymuluje wzrost włosów i je uelastycznia
  • olej z rzepaku - zatrzymuje wilgoć w naskórku; domyka łuski włosów wygładzając je


!Produkty nie zawierają barwników, olejków oraz substancji zapachowych a także pozbawione są SLS, SLES, parabenów, PEGów,, silikonów, parafin, olejów mineralnych, barwników, syntetycznych kompozycji zapachowych, fosforanów, substancji petrochemicznych i zwierzęcych.

To co mi się w nich podoba to fakt, że są skuteczne i nie podrażniają, co jest istotną informacją chociażby dla alergików. Ponadto opakowanie bardzo kojarzy się z naturą i jest funkcjonalne. Mało tego! Buteleczki nadają się do recyklingu. Dla przykładu: do butelki z dozownikiem (po zużyciu produktu) można przelać maskę do włosów zakupioną w "słoiczku" i tym sposobem ułatwić sobie jej aplikację.

A Ty co myślisz o tego typu produktach? Miałaś okazję testować? :)

17 komentarzy:

  1. Śliczne zdjęcia w stylu eko :) kosmetyki wydają się być bardzo ciekawe. Pierwsze słyszę o tej marce ale Twój post zachęca!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, starałam się, aby takie były :D
      Marka jest nowa na rynku, więc pewnie dlatego się z nią nie spotkałaś :)

      Usuń
  2. Nie słyszałam o tej marce. Jednak produkty wydają się być ciekawe. Przyjrzę się im bliżej :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tej barki totalnie nie znam, ale skład i właściwości naprawde zachęcają. Jaka jest cena produktów? :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Marka onlybio oraz onlyeco to nowość na rynku :)
      Ceny kosmetyków wahają się od 30 do niecałych 50 złotych, a ceny środków czystości od 17 - 45 złotych.
      Wszystkie ceny można znaleźć na https://www.superkoszyk.pl

      Usuń
  4. Niektóre kosmetyki mnie zaciekawiły, ale jako posiadaczka cery mieszanej nie skusiłabym się na płyn micelarny!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie ma się czego bać... Mojej cery nie zapchał ;) To na prawdę świetny kosmetyk, jeśli chodzi o demakijaż :)

      Usuń
  5. Oh pierwszy raz o nich slysze! Brzmi caklem fajne :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Nie miałam okazji ich próbować, po raz pierwszy o nich słyszę, ale już same etykiety mają zachęcające :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda, dizajn kosmetyków bardzo do mnie przemawia :)

      Usuń
  7. Śliczne zdjęcia :)pierwszy raz słyszę o tej marce. Zaciekawił mnie ten płyn micelarny :)

    OdpowiedzUsuń
  8. Nie słyszałam wcześniej o tej marce.

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie znam tej marki, a Naturella kojarzy mi się tylko z podpaskami. Lubię naturalne produkty, ale jeśli płyn do kąpieli nie pachnie, to raczej bym go nie kupiła, choćby był najbardziej naturalny ze wszystkich żeli. Uwielbiam kiedy podczas kąpieli żel czy płyn fajnie pachną, ponieważ pomaga mi to w odprężeniu się po całym dniu :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Na początku też tylko z tym mi się kojarzyło :D No racja, z tym płynem to słabo, ale przynajmniej wiadomo, że faktycznie jest naturalny :)

      Usuń

Copyright © 2016 Concordiaa , Blogger