25 maja

#4 TEST: Skrobia ziemniaczana jako wykończenie makijażu

W internecie krążą pogłoski, że skrobia ziemniaczana jest znakomitym zamiennikiem pudru transparentnego. Ponadto wiele dziewczyn potwierdza tą informację i twierdzi, że jest to lepsze rozwiązanie od pudrów drogeryjnych... Zaintrygowana "ochami" i "achami" na ten temat postanowiłam sprawdzić o co tyle hałasu.

Mąka ziemniaczana jako puder transparentny

Z dostępnością nie było trudno, ponieważ skrobię bez problemu znalazłam w mojej kuchennej szafce. Przełożyłam ją do pojemnika po pudrze i zabrałam się do dzieła.

Mąkę nałożyłam na "tradycyjnie" przygotowaną cerę (krem, podkład). Pierwsza rzecz, na jaką zwróciłam uwagę to fakt, że produkt nie bieli i wystarczy naprawdę minimalna ilość (na pewno mniejsza niż pudru), aby przypudrować całą twarz.

Skóra po użyciu skrobi jest bardzo ładnie zmatowiona, jednak w strefie T (która mi się przetłuszcza) jest to raczej efekt satynowy.

Zaskoczeniem było dla mnie to, że przez bardzo długi czas twarz wyglądała na nienaruszoną. Dopiero po ok. 7h strefa T zaczęła się dość mocno świecić, ale nie był to "chamski" błysk.

Największymi zaletami produktu są jego 100% naturalność i oczywiście cena (ok. 2,50 zł za 500g). Tańszego pudru na pewno nie znajdziecie ;) Co więcej, mąka nie zapchała mojej cery z czego jestem ogromnie zadowolona.

Podsumowując. Moim zdaniem mąka ziemniaczana świetnie sprawdza się w roli pudru transparentnego i od dnia testu używałam jej już kilkakrotnie. Do cery normalnej powinna sprawdzić się świetnie, natomiast z tłustą może radzić sobie trochę gorzej, ale nadal dobrze.

Polecam spróbować tej metody. To najlepszy sposób, aby dowiedzieć się, czy skrobia ziemniaczana w roli pudru sprawdzi nam się i jak działa na naszą skórę. Jeśli jednak nie chcesz spróbować to zawsze może to być jakaś alternatywa, gdy nagle skończy Ci się puder ;) Pamiętaj tylko, aby nie przesadzić z ilością, bo grozi to ciastkiem! (chociaż osobiście nie zdarzyło mi się doprowadzić do takiej sytuacji :))

Spróbujesz? A może znałaś już tą metodę?

11 komentarzy:

  1. Ależ mnie zaskoczyłaś! Muszę spróbować :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak pierwszy raz o tym usłyszałam to też byłam w szoku ;) wypróbuj koniecznie :D

      Usuń
  2. Nie próbowałam nigdy, ale jak powykańczam pudry to kto wie, może spróbuję ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Również niedawno o tym pisałam. :) Używam skrobi ziemniaczanej od miesiąca i jestem bardzo zadowolona. Super kryje i matuje.

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie używałam, ale zamierzam wypróbować :)
    _______________
    Aleksey

    OdpowiedzUsuń
  5. To ci niespodzianka! Nigdy bym sama na to nie wpadła, dzięki za pomysł!

    OdpowiedzUsuń
  6. Nigdy nie próbowałam ale brzmi zachęcająco ;-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak widać skrobia ma wszechstronne działanie :)

    OdpowiedzUsuń
  8. świetne porady na pewno niekture wykorzystam do celu osobistego.

    OdpowiedzUsuń
  9. O ciekawe zastosowanie mąki!

    Chętnie zostaję na dłużej. Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Concordiaa , Blogger