25 marca

Żel aloesowy i jego zastosowanie

Żel aloesowy to produkt o szerokim wachlarzu zastosowań. Zainteresowałam się nim, kiedy znajoma dała mi próbkę kremu aloesowego dzięki któremu pozbyłam się licznych zaskórników z mojej twarzy. Byłam zaskoczona, gdy prawie całkowicie zniknęły one w ciągu dwóch dni a po trzech nie było po nich śladu.

Krem ten był dla mnie wybawieniem, bo w okresie dojrzewania miałam skłonność to wyciskania zaskórników, przez co było ich jeszcze więcej a moja twarz była usiana strupkami i zaczerwieniami.
Zaczęłam czytać o aloesie i dowiedziałam się o żelach aloesowych... Kolejnego dnia jeden z takich produktów zakupiłam w sklepie zielarskim i od tamtej pory jest stałym elementem mojej pielęgnacji twarzy :)

Najlepszy żel aloesowy to oczywiście z zawartością 100% aloesu lub uzyskany samodzielnie ze świeżych liści. Obecnie posiadam żel GorVita - byłam ciekawa jak się sprawdzi. Jest on rekomendowany przez Uzdrowisko Rabka oraz posiada certyfikat ISO (to bardzo ważne!). Używam go na nowo powstałe wypryski a czasami profilaktycznie jako krem na noc.

Żel aloesowy i jego zastosowanie GorVita Aloe Vera
GorVita Aloe Vera - żel aloesowy
Cena: 13,75 zł
Pojemność: 150ml

Skład:
Aqua, Aloe Barbadensis Extract, Propylene Glycol, Glycerin, Symphytum Officinale Extract, Panthenol, Allantoin, Ca rbomer, Triethanolamine

Przed pierwszym użyciem warto nałożyć go na całą twarz, aby zabić bakterie, a następnie na poszczególne zmiany.
Nie martw się jeśli Twoja twarz po jego zastosowaniu się zaczerwieni - to normalne i powinno minąć do godziny czasu :)

Działanie

Żel aloesowy ma działanie intensywnie nawilżające i odświeżające. Działa przeciwzapalnie, bakteriobójczo i wspomaga regenerację skóry. Przywraca skórze gładkość i elastyczność.
Ponadto często zdarzało mi się stosować go na oparzenia słoneczne i świetnie się sprawdzał. Chłodził, koił i przyspieszał powrót skóry do jej normalnego stanu.

Pozwólcie, że przybliżę Wam kilka jego zastosowań:

  1. Wspomaganie leczenia zmian skórnych (typu: zaskórniki, trądzik, drobne zranienia, otarcia, wysypka po uczuleniu) oraz rozjaśnienie przebarwień potrądzikowych
  2. Balsam łagodzący oparzenia słoneczne
  3. Dodatek do szamponu/maski lub wcierki do włosów - odżywia i nawilża suche włosy a jednocześnie ogranicza pracę gruczołów łojowych oraz stymuluje porost włosów. 
    Poprawia mikrokrążenie przez co mieszki włosowe są pobudzone do wzrostu, a dodatkowo wspomaga proces wytwarzania nowych włosów. 
    Zapobiega też pojawianiu się łupieżu (ma działanie grzybobójcze).
  4. Balsam łagodzący po depilacji - żel wtarty w nogi zaraz po goleniu sprawia, że skóra jest mniej podrażniona a charakterystyczne czerwone kropki niewidoczne
  5. Nadaje się jako baza pod makijaż
  6. Pielęgnacja skóry atopowej - nawilża i niweluje uczucie świądu

Uważam, że warto jest mieć go wśród swoich kosmetyków, tym bardziej, że jest on produktem naturalnym. Pamiętajcie też, że im większa zawartość aloesu tym lepiej :)

Przekonałam Cię do tego kosmetyku? A może już go stosujesz?

11 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawa recenzja produktu :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Interesujący produkt i bardzo ciekawa recenzja :)

    Pozdrawiam
    Mlodamamakacpra.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Tak mnie zachęciłaś tą recenzją, że wybieram się w poniedziałek do drogerii, by kupić żel aloesowy.

    OdpowiedzUsuń
  4. ciekawy produkt! muszę wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
  5. W Aloes mogę zainwestować kazdy gorsz :)
    Cerę akurat mam bardzo dobrą, ale jeśli chodzi o włosy...
    Muszę zakupić jakiś specyfik właśnie do ich pielęgnacji :)

    OdpowiedzUsuń
  6. Uwilebiam żel aloesowy. Wszystkie niedoskonałości zwalczam właśnie takim cudem :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Ojejku nie pomyślałabym ze aloes służy do 'oczyszczania' twarzy i pozbywania sie wyprysków i zanieczyszczeń! Mysle ze takie naturalne kosmetyki sa najlepsze. Zawzze myslalam ze aloes jedynie łagodzi podrażnienia i koi spalona od slonca skore. Buziaki

    Caiawichowska

    OdpowiedzUsuń
  8. Kocham aloes i dlatego hoduję go w domu :) Akurat moja twarz nie cierpi z powodu wyprysków ale czasem przydaje się podczas podrażnień, tylko do tego używam akurat serum aloesowego z It's SKin. Jednak na małe ranki biorę świeżego listka i wydłubuje z niego miąższ - rana goi się w trymiga! Polecam hodować aloes, serio.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Też przymierzam się do hodowania aloesu, ale jakoś ciągle wylatuje mi to z głowy ;p muszę w końcu się za to zabrać, bo taki świeży jest najlepszy :D

      Usuń
  9. Uwielbiam wszystko na bazie aloesu działo bardzo kojąco na skórę :)
    Mój blog

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Concordiaa , Blogger