17 marca

Ciasteczka z lentilkami

Ciasteczka z lentilkami to łatwy, szybki, a przede wszystkim smaczny sposób na poczęstunek dla gości... Są kruche a wygląd sprawia, że zajadanie ich to sama przyjemność. Idealnie nadają się na przyjęcie dla dzieci, co nie oznacza, że należy się do tego ograniczać - ja stara kobita właśnie zrobiłam je na moje 20 urodziny :D
Samo tworzenie ich można wykorzystać jako świetnie spędzony czas z dzieckiem.


#1 PRZEPIS: Ciasteczka z lentilkami

         Składniki:
  • 180g mąki
  • 60g mąki ziemniaczanej
  • 125g masła/margaryny
  • 4 łyżki cukru pudru
  • cukier waniliowy
  • jajko
  • łyżeczka proszku do pieczenia
  • ok. 120g lentilków (do ozdabiania)

Sposób wykonania:
Mieszamy sypkie składniki a następnie dodajemy masło i gnieciemy (lub siekamy nożem). Dodajemy jajko i zagniatamy ciasto.
Wycinamy ciasteczka, przekładamy je na blaszkę do pieczenia i ozdabiamy lentilkami.
Pieczemy w 165' przez 15-20 min.

Pamiętajcie, aby wyciągnąć je na czas, bo inaczej ciasteczka się przypieką a cukierki popękają. Tak stało się w moim przypadku, co nie zmienia faktu, że są pyszne ;)

Po krótkiej nieobecności Musiał.am Was słodko przywitać ;) Mam nadzieję, że mi się to udało :D

Życzę Wam idealnych ciasteczek :) Miłego tworzenia!

5 komentarzy:

  1. Uwielbiam lentylki. Jak dla mnie to jeden ze smaków dzieciństwa. Takie ciasteczka to super sprawa, szkota tylko, że właśnie zaczęłam wyzwanie 30 dni bez słodyczy...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znam Twój ból :) Też odtawiłam słodycze na czas postu i co najwyżej mogę na te ciasteczka popatrzeć :/

      Usuń
  2. oooo jak ładnie wyglądają :* Muszę koniecznie wypróbować ten przepis :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak one ślicznie wyglądają :O koniecznie muszę wypróbować! :)
    http://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Przepysznie wyglądają na pewno wypróbuje ;p

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2016 Concordiaa , Blogger