04 lutego

Przepis na ciasteczka owsiane

Ostatnio przeglądając strony internetowe natknęłam się na przepis na ciasteczka owsiane i postanowiłam go wypróbować... Przygotowanie ich jest szybkie, proste a składniki łatwo dostępne.

Przepis na ciasteczka owsiane

Składniki:
- 125g płatków owsianych lub otrąb
- garstka orzeszków ziemnych
- garstka suszonej żurawiny
- 2 łyżki miodu lub syropu z agawy
- szklanka wody (polecam dodawać stopniowo - ostatecznie użyłam 3/4 szklanki ;))


Przygotowanie:
Wszystkie składniki mieszamy i stopniowo dolewamy wody. Pieczemy w 180' przez 10-15 min.

Jak zapewne się domyślacie, składniki można dobierać swobodnie. Ja dołożyłam jeszcze migdałów w płatkach i polałam je czekoladą własnej roboty. Można też użyć rozpuszczonej gorzkiej czekolady - koniecznie z wysoką zawartością kakao ;) Wydaje mi się, że właśnie ta polewa odegrała tu dosyć istotną rolę, ponieważ dodała im słodyczy. Moim zdaniem ciasteczka są pożywne, zdrowe i idealne jako przekąska lub dodatek do śniadania.

Przepis na ciasteczka owsiane

Polewa czekoladowa:
-    łyżka masła lub margaryny
- 2 łyżki cukru
- 2 łyżki wody
- 2 łyżki ciemnego kakao

Masło, cukier i wodę rozpuszczamy w garnuszku. Następnie ściągamy z ognia i dodajemy kakao. Gotowe :)

ZOBACZ TAKŻE:


  1. DIY NUTELLA - SMACZNA I ZDROWSZA WERSJA POPULARNEJ CZEKOLADY
  2. PIELĘGNACJA: CZARNA GLINKA LEPSZA OD ZIELONEJ?
  3. MIÓD - NATURALNY OPATRUNEK NA USTA

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Concordiaa , Blogger